10.06.2010

Er det begynnelsen på slutten eller bare fortsettelsen?

Snart skjer det ikke mer innenfor de fire skoleveggene. Ferdig med tretten års pensum og til tider tøff skolegang. Snart.

Så skal jeg på folkehøgskole for å få nye venner og et år for livet. Det blir veldig spennende og veldig rart. Jeg gleder meg. Folkehøgskole er noe jeg har villet gjøre veldig lenge - det er deilig at tiden endelig er der. Samtidig er det verdig merkelig å ikke være en del av en pakkeløsning lenger. Det er ingen som legger opp løpet for deg. Du kan gjøre nærmest hva du vil, når du vil. Friheten virker så enormt fristende når du har den på avstand, men når den faktisk er her, får man gjerne et ambivalent forhold til den (som så mye annet).

Uansett: Jeg er spent på fortsettelsen, uansett hva den måtte innebære. Det er rart at venner spres for fulle vinder, men samtidig vet jeg at jeg har mye godt i vente. Nå håper jeg at jeg kan få oppleve et innholdsrikt år, med  mye sang og musikk.

Q: Hva skal du til neste år?

5 kommentarer:

Sofia sa...

Det kommer til å bli supert för deg Marit! Men jeg er litt lei meg at det ikke ble folkehöyskole i Göteborg för deg, men uansett så kommer du til å ha det supert! =) Ta godt vaere på tiden! Stor klem fra meg

Marit sa...

Ja, det var litt synd.. men jeg håper bare at går bra :) Kommer gjerne på besøk til deg snart! Klem

Karoline Madeleine sa...

Enig, fremtiden er litt småskummel når den er så nær. Hvis man kan si det slik ;-) Folkehøgskole høres fint ut da, hvor hen skal du gå?

Jeg skal gå siste året på vgs, så er jeg "fri" :)

Marit sa...

K: Ja.. du får alt så rett fremfor deg. Lykke til med tredjeåret - det klarer du supert!

Anita sa...

Jeg skal gå tredje året på vgs,men jeg må gå enda et år etter det pga sykdommen! Det blir nok greit ;)